第 二 八 二 期 二 零 零 一 年 二 月
專題安老服務消息眾言堂 生活小品松柏延年綜合

    特 首 董 建 華 在 最 新 的 施 政 報 告 中 , 提 到 長 者 住 屋 問 題 時 , 承 諾 會 盡 快 給 予 居 住 環 境 特 別 差 , 而 又 申 請 公 屋 的 長 者 可 於 兩 年 內 獲 編 配 上 樓 , 事 件 令 老 人 住 屋 問 題 又 再 惹 起 關 注 。

    現 時 香 港 仍 有 不 少 長 者 的 居 住 環 境 非 常 惡 劣 , 部 分 住 在 籠 屋 , 有 些 則 住 在 令 人 望 而 生 畏 的 廁 所 或 廚 房 閣 樓 , 除 了 面 積 狹 窄 和 空 氣 混 濁 外 , 出 入 亦 非 常 不 便 。

    七 十 多 歲 的 翟 公 公 就 租 住 灣 仔 太 原 街 一 幢 舊 樓 的 上 格 床 , 月 租 一 千 元 , 上 格 床 位 處 廚 房 隔 壁 , 人 家 在 廚 房 燒 飯 , 翟 公 公 就 成 了 吸 油 煙 機 。

    由 於 所 住 的 舊 樓 並 無 電 梯 , 每 天 他 都 要 摸 黑 行 五 層 樓 梯 上 落 , 這 還 不 止 , 身 材 略 胖 又 剛 中 風 的 他 , 每 次 上 落 上 格 床 , 也 要 出 盡 九 牛 二 虎 之 力 才 可 完 成 。

    「 有 得 俾 我 揀 最 好 梗 係 可 以 盡 快 上 樓 住 單 身 老 人 宿 舍 , 如 果 無 咁 快 申 請 到 , 住 唔 住 下 格 床 都 無 所 謂 , 中 風 後 物 理 治 療 師 肯 定 我 有 能 力 爬 上 床 至 俾 我 出 院 , 住 下 格 床 係 方 便 , 但 租 金 貴 , 慳 得 就 慳 。 」 翟 公 公 捲 起 褲 管 給 記 者 看 他 的 一 雙 膝 蓋 , 傷 痕 都 是 上 落 床 位 時 的 艱 辛 見 證 。

    負 責 長 者 重 建 問 題 的 社 區 發 展 隊 社 工 葉 淑 怡 表 示 , 翟 伯 伯 只 是 眾 多 個 案 中 的 一 個 , 就 她 遇 到 的 個 案 , 不 少 老 人 家 對 未 能 原 區 安 置 十 分 苦 惱 , 在 適 應 問 題 上 更 是 困 難 重 重 。

    「 試 過 有 長 者 搬 到 去 公 屋 , 發 覺 每 一 座 外 型 都 一 樣 , 她 怕 落 街 後 迷 路 , 足 足 一 星 期 無 吃 東 西 , 到 義 工 探 訪 時 才 發 現 。 」

    該 社 工 指 政 府 在 長 者 住 屋 問 題 上 好 多 時 忽 略 了 長 者 的 需 要 , 有 些 長 者 會 因 為 搬 遷 後 未 能 適 應 新 環 境 而 很 快 離 世 。 「 好 多 長 者 其 實 好 少 去 其 他 區 , 以 灣 仔 為 例 , 好 多 長 者 一 生 都 在 電 車 路 生 活 , 離 開 了 電 車 軌 , 佢 會 好 無 安 全 感 , 無 辦 法 一 下 子 要 他 們 去 改 變 幾 十 年 生 活 習 慣 , 你 搬 佢 去 其 他 區 , 佢 一 樣 覺 得 灣 仔 先 至 是 最 適 合 自 己 ; 就 好 似 我 地 睇 醫 生 , 就 算 搬 屋 , 都 係 覺 得 以 前 睇 開 個 醫 生 最 好 , 長 者 呢 種 感 覺 更 強 烈 。 」

◆ 余 少 儀


回到主頁 目錄 回到前一頁