第二四六期 一九九八年 二月
專題安老服務消息松風松濤生活小品松柏延年綜合
 

 

    長 者 原 應 是 最 需 要 社 會 大 眾 所 關 懷 的 一 群 , 若 受 人 所 騙 , 則 易 對 社 會 失 卻 信 心 , 對 人 心 存 懷 疑 , 進 而 令 到 自 己 活 在 孤 寂 中 。

    六 十 五 歲 的 馮 婆 婆 , 因 曾 受 到 冒 認 是 社 會 福 利 署 職 員 的 女 子 所 騙 , 令 她 損 失 積 蓄 四 千 多 元 。

    「 自 己 俾 人 呃 錢 , 唔 肉 痛 就 假 , 以 後 都 唔 會 再 信 人 , 只 會 信 社 區 中 心 的 姑 娘 。 」 馮 婆 婆 繼 續 說 : 「 任 何 事 都 會 向 中 心 姑 娘 再 三 問 清 楚 , 唔 駛 再 次 被 騙 。 」  

  馮 婆 婆 居 住 牛 頭 角 , 是 附 近 一 間 社 區 中 心 的 會 員 , 該 女 騙 徒 知 道 她 是 中 心 常 客 , 便 透 過 電 話 冒 認 中 心 職 員 向 她 行 騙 。

    馮 婆 婆 憶 述 是 在 傍 晚 時 分 , 接 到 一 女 子 來 電 自 認 是 社 區 中 心 的 職 員 , 表 示 翌 日 會 有 社 會 福 利 署 人 員 到 訪 及 代 為 申 請 綜 援 金 。

    她 說 : 「 完 全 沒 有 想 過 會 受 人 騙 , 一 來 自 己 既 非 有 錢 人 家 , 二 來 自 己 的 錢 又 唔 多 , 點 會 是 被 人 呃 的 對 象 。 」

    事 實 上 , 就 有 一 小 撮 無 良 騙 徒 專 以 老 弱 長 者 為 行 騙 目 標 , 馮 婆 婆 便 是 被 選 中 的 一 個 。

    翌 日 , 真 有 一 名 女 子 到 訪 並 自 稱 是 社 署 社 會 保 障 部 職 員 , 可 代 為 申 請 綜 援 金 , 但 先 要 知 道 積 蓄 有 多 少 錢 , 當 她 看 見 馮 婆 婆 的 存 摺 有 四 千 多 元 , 便 要 即 時 去 銀 行 提 清 , 讓 她 帶 返 社 署 登 記 , 日 後 再 連 同 綜 援 金 一 齊 發 還 。

    「 該 女 騙 徒 十 分 謹 慎 , 沒 有 跟 隨 入 銀 行 , 只 叫 我 錢 後 , 在 街 口 交 給 她 。 」 無 可 否 認 , 該 女 騙 徒 恐 被 銀 行 內 的 閉 路 電 視 拍 攝 到 其 面 目 。

    結 果 , 女 騙 徒 去 如 黃 鶴 , 馮 婆 婆 既 無 綜 援 金 , 四 千 多 元 積 蓄 更 是 有 去 無 回 。

    「 多 年 積 蓄 被 人 呃 晒 , 當 時 心 情 十 分 低 落 , 喊 幾 日 , 其 後 得 到 鄰 居 及 社 區 中 心 姑 娘 的 安 慰 、 勸 解 , 自 己 想 通 , 所 以 都 不 再 介 懷 。 」 她 說 。

    馮 婆 婆 因 有 積 蓄 , 故 每 月 只 領 取 生 果 金 , 現 時 已 由 社 工 正 式 代 為 申 請 綜 援 金 , 生 活 總 算 未 受 到 很 大 影 響 。

    「 都 唔 再 『 恨 』 有 番 果 筆 錢 , 被 人 呃 晒 都 算 啦 , 自 己 都 六 、 七 十 歲 , 明 知 無 可 能 番 , 再 記 住 都 冇 用 , 『 盞 』 得 自 己 心 煩 , 兼 且 唔 開 心 。 」

    據 一 位 社 工 指 出 , 長 者 不 要 隨 便 將 錢 財 交 予 他 人 , 尤 是 申 請 援 助 金 、 生 果 金 , 完 全 是 不 需 要 付 出 任 何 手 續 費 , 簡 言 之 , 只 有 政 府 俾 錢 人 , 唔 會 先 要 人 俾 錢 。

    他 並 建 議 長 者 如 對 自 稱 政 府 人 員 的 到 訪 者 有 懷 疑 , 應 要 求 對 方 出 示 證 件 、 姓 名 、 部 門 電 話 號 碼 , 不 妨 按 照 電 話 號 碼 詢 問 有 關 部 門 , 是 否 有 派 人 到 訪 , 樣 貌 如 何 以 確 定 到 訪 者 是 否 真 有 其 人 。

    「 而 家 就 唔 會 再 相 信 任 何 人 , 為 保 障 自 己 , 只 會 識 邊 個 , 就 認 住 邊 個 , 多 一 個 人 都 唔 信 ! 」 馮 婆 婆 如 是 說 。

□ 吳 思 權


回到主頁 目錄 回到前一頁